keskiviikko 10. joulukuuta 2014

Kun katsoo lähelle, näkeekin kauas

Rouva sanoi, että Potkulautamies saa hakea marketista vauvalle vaippoja ja peppupyyhkeitä. Keli oli kurja enkä uskonut, että ostokset mahtuisivat potkulaudan koriin: menin autolla. Marketissa olin ihan hukassa. Hyllyrivi oli oikea, mutta en vaan löytänyt vauvalle vaippoja koko n:ro 2. Nuori äiti oli myös ostoksilla ja kysyi: - Voinko olla avuksi? Hän oli avuksi ja oikeat vaipat löytyivät.

Etsiskelin peppupyyhkeitä ja olin ihan hukassa. Taas yksi nuori äiti kysyi: - Voinko olla avuksi. Hän oli avuksi ja oikeat peppupyyhkeet löytyivät.

Lapsenlapsemme Eleanor oli tulossa kylään. Tottahan toki meidän piti hommata vauvanhoitoon tarvikkeet, että niitä ei tarvinnut Pariisista tänne raahata. Arabianranta on hyvä yhteisö: Arabianranta lainaa-sivujen kautta meille löytyi lainaksi hoitoalusta, vauvalle kylvetysamme ja "Hei, tarviitteko te lastenvaunuja?"

Ihmiset on kivoja. Ihmiset auttavat toisiaan, mielellään.

Minä olin Länsi-Afrikassa yhteensä noin kaksi vuotta. Asuin Lähi-Idässäkin. Yrityksiä minulla oli Etelä-Amerikassa, Euroopassa (Venäjälläkin) ja Aasiassa. Joka paikassa olen tavannut paljon tavallisia ihmisiä, mukavia tavallisia ihmisiä. Ihan niin kuin meillä Arabianrannassa.

Mikä tässä sitten mättää? Median kautta maailman menoa hahmottavalle syntyy kuva maailmasta, jossa kukaan ei tule toimeen kenenkään kanssa.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti