keskiviikko 2. syyskuuta 2015

25 minuuttia ilmaista aikaa

Rouva tokaisi tänään, että samalla kun Potkulautamies vie pyykit pesulaan Potkulautamies voi käydä myös Hakaniemen torilla ja ostaa gladioluksia. Eihän pitkävartisia syksyn kukkia voi potkulaudalla kuljettaa pitkääkään matkaa ja pyykkipussikin lasten vierailujen jäljiltä oli niin painava, että sekään ei olisi mahtunut potkulaudan ostoskoriin. Menin autolla.

Hakaniemen torin laitamilla parkkipaikat ovat joskus vähissä. Ja kun paikan löytää, pitää luonnollisesti lunastaa automaatista parkkilippu tuulilasiin näytille. Lippuautomaatille oli, yllätys yllätys, vähän jonoakin. Minä olin jonossa toisena, kun torilta tuli autolleen takaisin nainen ostostensa kanssa: - Minun parkkilipussani on vielä aikaa. Haluaako kukaan?

Kysyin: - Paljonko siinä on aikaa?

- 25 minuuttia.

Minulle 25 minuuttia olisi ollut liian tiukka aikataulu, joten käännyin takanani jonottavan puoleen. Hänelle lipussa oli aikaa riittävästi.

Tästä tapahtumasta maksuautomaatilla alkoi iloinen keskustelu ja pulputus. Kaikilla oli hauskaa ja pari kertaa se huipentui tokaisuun: Päivän Hyvä Työ!

Tämmösiä Pieniä Hyviä töitä saisi vaivattomasti mahtumaan päivään enemmänkin. Pitää vain hoksata, että tilassa on muitakin kuin minä itse.







1 kommentti:

  1. tämä tuo hyvää mieltä ! jonkun kerran olen tehnyt saman hsl:n kertalipulla, antanut sen metroon menevälle ja saanut toisen hämilleen kiitoksen kyllä. mutta ihan liian harvoin - totta !

    VastaaPoista